Nålbindning och Flerfärgsvirkning

Igår (dag 4) fortsatte jag på mina vantar i nålbining, dom blir riktigt fina och jag hoppas hinna klart innan kursen är slut.
Louise virkade vidare på sin väska/påse och har kommit riktigt långt och är nu förbi de jobbiga varven, den blir verkligen fin.


Berit visade oss smygmaskvirkning,vi provade tekniken med en virkkrok och att ha garnet i samma hand (höger) och kasta garnet. Jag tyckte det gick långsamt och gick över till en vanlig virknål men Louise fick in snittsen fint (bilder nedan). Jag virkade en halvvante men glömde att fota den.


Idag ska vi få prova att kroka, spännande har aldrig provat det förut. Har planerat att jag ska börja på min halvvante nr2 i tvåändsstickning och se om jag kommer ihåg något. Gäller att passa på medan man har Berit att fråga och tvåändsstickningen är helt klart den tekniken av de vi provat hitills som varit svårast för mig.

Vädret var inte så bra igår heller men på kvällen sprack det upp och jag och Louise satt i solen mot väggen fram till 8 och virkade, mysigt.

Nu ska jag gå upp och leta reda på vårt gäng i matsalen, dags för frukost!
/frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar