Gammeldags kofta

Den här koftan till baby & barn är stickad i det nya garnet Baby Alpaca Silk från Garnstudio som innehåller 70% baby alpaca & 30% mullbärssilke. Garnet är väldigt mjukt och har en fin lyster, passar därför bra för små som stora med känslig hud.

Koftan är enkel och fin med ett ytmönster i mosstickade romber som ger koftan en lite gammeldags karaktär.
Små naturvita pärlemoknappar passar fint till.

Vår kofta är stickad i den turkosa (sjögröna) färgen 7205 med stickor nr 2½.
Koftan finns i stl 3mån, 6-9mån, 1år, 2-3år & 4år och åtgången är 3, 3, 4, 5, 6nystan. Garnet kostar 51:-/nystan och du hittar färgkarta här

Vill du sticka den i ett bomullsgarn passar tex Regnbågens ekologiska bomull & Mandarin petit bra.
Färgkartor hittar du på vår hemsida. /frida

6 kommentarer:

  1. Å, helt underbar! Nu bara måste jag gå till YlloTyll ;-)

    SvaraRadera
  2. så fin.. jag skall bli mommo till hösten o denna tröja skulle va fin till en liten baby!! Var hittar jag mönster till den??

    SvaraRadera
  3. Louise på YlloTyll22 mars 2011 kl. 09:50

    Ja, visst är den fin!
    Koftan är ett av våra YlloTyll-mönster och finns att köpa antingen i butiken i Uppsala eller via vår nätbutik på hemsidan.
    Färgkarta på Alpaca silk finns även på hemsidan, under ullgarner.

    SvaraRadera
  4. Jättefin, måste sticka den till barnbarnet��
    Men vart hittar jag mönster till den?

    SvaraRadera
  5. Jag undrar vart jag hittar mönstret till denna fina barnkofta

    SvaraRadera