Gult är fint

När vi ändå är inne på temat lyfta maskor och barntröjan Viktor så vill jag passa på och visa min variant i färgerna 29 Solgul och 21 Stina. Jag trodde nog att den melerade färgen skulle komma fram mer än den gjorde, men tröjan blev istället väldigt väldigt gul. Men det gör inget, man blir så glad av gult :)
Garnet Visjö, som tröjan är stickad i, är ett garn där de flerfärgade härvorna melerar sig väldigt långsamt. Det syns tydligt på ryggen, som blev en helt annan färg är ärmarna och framstycket, men det är ju bara charmigt.

Jag stog länge och kikade på knappar till axeln, och tillslut stog valet mellan citron-knappar och gurk-knappar. Citronerna försvann för mycket i den gula färgen, så det fick bli dom underbara gurk-knapparna (som för övrigt är en av mina absoluta favoriter). / Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar