Mjuka Melvin

 En söt liten enkel och snabbstickad barn/baby tröja stickad i det supermjuka och gosiga garnet Drops Air.
Mjuka Melvin stickas i slätstickning med mosstickade kanter, på oket är det enkla babyflätor som jag tycker ger plagget en gammaldags look. 

Tröjan har ett litet djupare sprund där vi valde små läderknappar som var fint till den milda mossgröna färgen på garnet. 
Ella har på sig minsta storlek 1-3mån som ser lite stor ut på men så är hon ju också väldigt liten... Mjuka Melvin finns just nu upp till storlek 3-4år men jag planerar att göra större storlekar. 

Modellen är så enkel och fin, jag vill ha en själv... så håll utkik efter Mjuka Melvin i vuxen storlek framöver =)
/frida

3 kommentarer:

  1. Jag vill också ha mjuka Melvin i vuxenstorlek.Kitty

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare! Trevlig helg! Nilla

    SvaraRadera
  3. På mina stickor nu. Mjuka Melvin till barnbarnet. Tack för snabb leverans. Anita

    SvaraRadera