Virkad sjal i zick zack mönster

Efter att jag virkad ett gäng (okej, det var 3st men det kändes som fler) kuddar i somras dröjde det ett tag innan lusten för virkning kom tillbaka men inspirerad av kuddarna i sick sack mönster och en vända bland mina restgarns korgar så blev det en sjal. Eller jag vet inte riktigt än om det ska få vara en sjal eller om jag ska virka ihop kortsidorna och använda den som en snodd... tåls att tänkas på. En lösning kan ju vara att virka ett antal knapphål och sy fast fina pärlemoknappar så kan man välja hur man vill ha den.

Är iaf väldigt nöjd med resultatet och hur färgerna görs sig mot varandra. Jag har blandat en hel del olika garner bla M&K eco baby ull, Luxury Tweed från Debbie Bliss, Kureyon, Vidal Alpaca, Alpaca Cotton & Karisma. Hela sjalen väger ca 250 gr

Jag lade upp 59 luft maskor och virkade zick zack mönster med virknål nr 4 men jag virkar väldigt löst så det motsvarar för virkare med mer normalt handlag nr 5-6. /frida

1 kommentar: