Flerfärgade garner...

Det är lätt att falla för vackra flerfärgade garner när man blir sticksugen av att bara titta på härvorna och deras fina färgnyanser.


Men sen kan man också bli besviken när man börjar sticka med dem, som den här färgen i Araucania Lauca som jag inte blev nöjd med när det visade sig mest bli smalrandigt.

Jag stickade en mössa på tvären färdig och sydde ihop men när jag fortfarande efter ngr veckor inte kände mig nöjd med resultatet rev jag upp!
Det blev istället en tubkrage till hälften i melerade Lauca och andra hälften i enfärgad Nepal och nu framträdde färgerna i det melerade garnet på ett mycket mer tilltalande sätt.
Vill man ha den här effekten att färgerna byggs på varandra med vissa förskjutningar så kan man provsticka och se vilket maskantal som krävs för att få färgerna anpassade mer över varandra.

Till den här tubkragen gick det åt 1hg Lauca & 2nystan Nepal. Mönster hittar du gratis på yllotylls hemsida om du är medlem och är inloggad.

Här brevid ser du några fina färgkombinationer. /annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar