Barnponcho i Adele´s mohair


Häromdagen hjälpte jag en kund att plocka ihop till en barnponcho i de nya mohair garnerna från Adele´s. Kombinationen lätt och snabbstickat med de fina och näst intill oändliga färgkombinationerna tilltalade mig och nu ska det bli en poncho till butiken.

Jag valde cerisrosa vivaldi (stickar med dubbel tråd) men man kan lika gärna ta Adele´s mohair och sticka med 1tr som min kund valde och sen fäller jag in ränder i ribbon yarn i färgen Bouquet från adele´s som har infälld glittertråd och fastknutna sidenband i olika färgtoner.

Hoppas att Marias lilla Noomi snart kommer in på besök och vill agera fotomodell som hon gjort så bra tidigare så vi får några fina bilder till vår hemsida och mönsterpärmarna.
Jag stickar stl 2-3år så det borde passa bra och det kommer nog att räcka med 1nystan av varje kvalité till den stl. Ponchon kommer att blir en härlig färgchock i skyltfönstret när höstmörkret kommer.../annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar