Ulliga gulliga handledsvämrare

 Jag gillar ju småstickat och här är ett par snabbstickade handledsvärmare som blir otroligt mjuka och mysigt ulliga i Angora Haze från Rowan.
På 1nystan får man ut 2 par i lagom storlek att få plats med under jacka och vantar så man slipper den där mindre trevliga skarven.
De stickas på raka stickor nr3 och sys ihop. Mina små värmare är i färgen Nest nr523 (älskar förövrigt namnen på färgerna i Angora Haze... passar liksom så bra till denna gosiga kvalité)

Jag valde ett enkelt hålmönster för att det är lite roligare att sticka och ser lite mer arbetat ut och kom på nu efteråt att det blir ju väldigt fint att använda hålen i spetsmönstret till att trä i ett band om man vill ha en mer söt look.

Jag har inte virkat några kanter på dessa men det kan man ju spåna vidare på tex en lyxig kant i mulbärssilke om man har en rest över i matchande färg eller i en snygg kontrastfärg skulle ju inte vara helt fel... Får rota lite i mina korgar till par nr2.

Mönstret har jag döpt till Dimma och finns gratis på yllotylls hemsida när man som medlem är inloggad.
Trevlig helg!
/frida

1 kommentar:

  1. Jag är inloggad och kommer inte åt mönstret på yllotylls hemsida. Det står att det bara säljs med garn.

    SvaraRadera