Julros, advents knit-along


Oj vad vår blogg har blivit sömnig men det känns ändå som en bra plattform när man har många foton att visa som nu.
Idag 1:a advent startar YlloTylls nya knit-along, Julros, i år blir det ingen mysterie stickning, istället kommer det kanske dyka upp något bonus mönster... :)


Men nu till sjalen Julros!
Den skapades en lugn och sömnig sommardag av mig (Frida) och Maria, vi hade lite långtråkigt och började bara lägga fina och udda färger tillsammans i små högar som inspiration.. och så var tankeverksamheten igång.
För att kontrollera mönstret har det stickats upp tre (snart fyra) varianter
(Tack Johanna för korrekturstickningen!) och jag har svårt att välja vilken som är min favorit. 
När julens skyltning är över kanske vi ha en med allihopa, det skulle bli en effektfull syn!

Jag tycker att randigt och att leka med färger är väldigt roligt och här kan man verkligen gå loss och både välja mer väntade kombinationer men eller också nåt mer udda som kan visa sig bli riktigt fint.




Julros blir som ni ser halvcirkelformad och väldigt stor! Mysig att drapera in sig i eller använda som en lagom mindre filt i soffan. Jag gillar att vira den runt halsen och lite halvt utanpå en grovstickad tröja/jacka.



Sjalarna på bild är stickad i garnet Duo och med smalrandiga ränder i antingen Highland Wool eller Shetlandsull. 1st av var färg behövs. Samt stickor nr3½, gärna en längre rundsticka. 

Om du inte är med i vår knit-along facebook grupp så kan du gå med,
där hittas mönstret till Julros gratis i "filer"

Trevlig stickning och mysig advent!
/Frida och yllotyll gänget

Ps. mössan jag har på mig heter Vintertid och är december månads gratismönster, följer med automatiskt när du handlar i vår webbshop eller säg till i kassan i butiken.


1 kommentar:

  1. Vore både kul och bra, för att veta hur gammalt inlägget är, om datum kan visas. Görs på inställningar. Som det är nu vet man inte om senaste inlägget är ifrån i våras.

    SvaraRadera