Snabbvirkad badrumsmatta

Jag och Stina gjorde en deal: Jag virkar en badrumsmatta åt henne om hon stickar ett par sockar åt mig. Sagt och gjort:


Jag använde mig av kampanj-garnet Drops Loves You #5 som endast finns i våran webbshop. Enbart 9 nystan gick åt, i tre olika färger. Vill man ha fler färger att välja på funkar också Paris jättebra att använda.

Jag virkade med dubbel tråd och en virknål nr 8. Garnet har en tendens att dela sig eftersom det är så löst spunnet, men jag måste säga att rätt virknål gjorde tricket! Jag använde Clover Amour, och inte nog med att de har väldigt skönt grepp tack vare gummi-handtaget, det var även en stor skillnad på kroken. Den snappade upp hela garnet mycket lättare utan att det delade på sig.
Mattan blev uppskattad, kanske mest av Stinas katt Häxan

Mönstret på mattan hittade jag gratis via Ravelryden här bloggen. Jag valde att göra en tonad effekt vilket gick utmärkt med dubbelt garn, där jag virkade i följande färgordning F1+F1, F1+F2, F2+F2, F2+F3, F3+F3. Jag valde att tona från Naturvit till Mint till Skogsgrön.
/ Hanna

1 kommentar:

  1. Neeej...vassa klor på en virkad matta. Men tänk o få en alldeles egen nyvirkad matta o leka med! Godkänd! Fina färger. Kitty

    SvaraRadera