Min Alexandra kofta klar

 Lagom till det officiella slutet igår på knitalongen för YlloTylls Alexandra kofta fotade vi min variant stickad i Hjelholts 1tr färgskiftningsgarn
Alldeles för varm med ullkofta just nu och den åkte av direkt efter vi fotat klart men det blir ju en höst såsmåningom och då kommer jag älska att svepa in mig i den här Alexandra koftan.

Jag gillar 1tr ullgarner, det blir alldeles lagom tjocka plagg att ha under jackor och så är dom lätta i vikten. Ganska precis 3hg gick åt till storlek S/M med stickor nr4

Färgen är den härliga rosa/lila/fuchsia nr116 som heter Ceris och som kom ny nu i våras men Hjelholts finns i flera fina färgkombinationer.

Vill man istället ha enfärgat men samma kvalité så är Yllets Ullgarn Extra1 ett alternativ.

Sticka lugnt i värmen!
/frida
Ps. Augusti månads gratismönster är den rätstickade tröjan Hilma stickad i samma garn, läs mer här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar