2 i 1

 Sjalar kan man inte ha för många av... eller kan man det?
Ibland känns det så när man har så många att man inte hinner använda alla. 
Jag var i Stockholm över en helg och hade med mig en linsjal och en ullsjal för att kunna variera mig efter väder och vind men det var så kyligt att jag använde båda två tillsammans...

Det kan ju vara ett smart knep att fortsätta att praktisera det här med 2 i 1 och samtidigt så har man fått en ny maffig skapelse. 
Den oranga sjalen är stickad i YlloTylls Tunna Lin efter mönstret Maskros nr1119 och den andra sjalen är stickad  efter nr890 Vågiga Sjalen i Malabrigo Lace i färgen Fucsia
Färgerna i mina två sjalar bryter snyggt av mot varandra men det är fint att para ihop sjalar som går ton i ton också eller varför inte naturskala som naturvitt med grått ....
/frida

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Mellan den 14 juni - 22 juni är det ju World Wide Knit in Public Day (http://www.wwkipday.com/) ! Jag undrar om ni kommer att ordna något stickevent i Uppsala den veckan? /Amanda

    SvaraRadera