Liten kofta

 Jag älskar koftor ! och min senaste har jag använt väldigt mycket i sommar och kommer nog fortsätta att vara en favorit även i höst.
Enkel och slätstickad med fin hålkant nedtill som detalj.
Koftan är stickad efter mönster nr 1201 Johannas Kofta i YlloTylls tunna Lin i den fina mörkbruna nr61.
Jag valde att sticka koftan 7cm kortare än enligt mönstret, på mig som inte är så lång slutar den då i midjan vilket är speciellt snyggt till klänning och kjol.
I mönstret till Johannas Kofta finns nu båda varianterna med, har man mönstret sedan tidigare så är det enkelt att bara korta av längdmåtten och så blir det 1 knapphål mindre.
Det går ju inte heller åt lika mycket garn, min är stickad efter stl S/M och väger ca 260gr...
mer info om storlekar och åtgång hittas här /frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar